Podrška je ženskog roda

 Pogledaj u svog partnera, u svoje dete, najbolju prijateljicu ili bilo koju od pet osoba sa kojima si najčešće u kontaktu. Koji deo sebe primećuješ u toj osobi? Da li možda primećuješ nešto što ti se ne dopada? Da li očekuješ od njih nešto a nikako da to dobiješ? 

Ova priča ti možda pomogne da osvestiš zašto je to tako.


Slika:https://stocksnap.io

Jedna moja poznanica je načula da bih ja mogla da joj pomognem da ostvari nešto što je mnogo želela. Imala je nameru da organizuje jedan događaj koji niko do tada nije organizovao u njenom gradu. Trebalo je da komunicira sa učesnicima koji su dolazili tada prvi put u mesto u kome je živela, da nabavi novac, da obezbedi sve uslove...

Pomogla sam joj da definiše cilj, da pronađe veoma jak motiv koji joj neće dozvoliti da batali celu priču kad krene sav taj organizaconi stres i da zatim napravi sebi plan koji će joj omogućiti da celu gungulu savlada sa više radosti, a manje tenzije. 


I sve je bilo super na našim koučing susretima. A onda je rekla: 

"Pa džabe ja sve super zamislim i dođe mi da poletim od uzbuđenja  kad  sad treba da odem kući i slušam  onog mog kako me sabotira."  

Slika : https://unsplash.com/


Tako se otvorila priča o podršci.

 Kad sam malo šire sagledala situaciju, shvatila sam da ona vapi za time da je svi, a naročito njen muž, podržavaju u tome što radi. Tražila je podršku koleginice, svoje dece, muža koji je sabotira, zaove koja živi s njima... i zaista je bila tužna što oni ne vide koliko njoj sve to što želi da postigne znači. 

Pomislila sam da je nesigurna i da sumnja u sebe. Ali prevarila sam se. Bila je rešena da sve istera do kraja, bez obzira što se muž nadrnda što toliko juri, što zaova doliva ulje na vatru a koleginice sikću kada zamoli da izađe ranije s posla i ode na sastanak koji je morala da obavi...

Bila je odlučna i znala je da može. Ali joj je naravno bilo važno da je  muž podrži kad vidi koliko joj je stalo i koliko se trudi. 

-Pitala sam je: " Da li postoji nešto u čemu on voli da uživa kada završi s poslom?"
-"Obožava da gleda sport i ide na utakmice. Smara me stalno, ništa ne može od njega da se gleda. Umesto da dva sata provede sa mnom i maleckim, on gubi po dva sata gledajući ta njegova sr....i sad se nerviram, dok pričam o tome. Vidiš?" 

-Naslutila sam o čemu se tu radi: "I kako ti reaguješ kad on želi da gleda utakmice?"
-"Pa..." 

Tu je stala i pogledala me. Njen izraz lica je baš odgovarao osobi koja je videla svoj izraz u ogledalu i shvatila da joj se nešto ne dopada. 

Njen uzdah su pratile reči: "Pa ja njega terorišem, čoveče... Iskreno...Stalno gunđam, pričam mu da gubi vreme, da je to glupost... Ponašam se kao on u stvari. Ali stvarno mislim da preteruje...ali ipak, on to voli...kao ja ovo moje..."

Progutala je ipak svoju ego knedlu i prihvatila da će ipak nešto morati i ona da promeni ukoliko želi drugačiju reakciju. 

Izvela je eksperiment. Rekla je mužu da pozove kog god želi da gledaju utakmicu a da će ona za to vreme da ode negde da radi na svom projektu. Kupila im je i gricke! 
Kad se vratila, prvi put od kad se uhvatila u kolo oko te organizacije, on je pitao:" Kako ide ono tvoje? Mogu ja nekako da ti pomognem?"



Kad je našla u sebi ono što je želela da vidi oko sebe, a zatim odlučila da to i bude, opet je dobila natrag svoj odraz - koji joj se sada izuzetno dopadao. Ali nije to jedina poenta ove priče. Njoj nije bilo potrebno da joj on bilo šta pomogne, jednostavno je želela da podeli sa njom radost i da joj slobodu da živi tu radost kako ona sama želi. Mogla je da dobije i više od toga. Ali njoj su te njegove reči bile sasvim dovoljne.


Ne bi bilo loše da sada zastanem a da ti zapamtiš ovo:

Kada rešiš da budeš nekome podrška, saznaj na koji način osoba pored tebe želi da je podržiš. Daj joj snagu i razumevanje baš u onom obliku u kome ih ta osoba traži. 


Da završim priču. Ta njena stvar je prošla i više nego dobro. Nije uložila ni dinara, događaj je bio posećen, sve je prošlo super. A ona me je pozvala da se zahvali na ženskoj podršci: "Ne bi ovo ovako baš prošlo da mi se nisi našla."

Nisam se složila: "Ne, ne bi to bilo tako da ti nisi odlučila da daš ono što želiš da dobijaš natrag."


Slika:unsplash.com

Podrška je ženskog roda.


 A ženska energija je energija prihvatanja i primanja. A primanje podrazumeva dozvolu i davanje. 

Sada, kada ovo znaš, ponovo se zapitaj: u kojim situacijama i kome ti ne pružaš podršku na onaj način na koji je osoba kojoj je to potrebno traži?



Do čitanja,

Ašik Žena







Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?