Ko su značajne osobe u našim životima?

Kada bih vas zamolila da zatvorite oči i pomislite na neku osobu koja vam je jako značajna,koga biste zamislili?
Ko je za vas u ovom trenutku u vašim životima zaista bitan? Ko ima značajan uticaj na vas, vaše ponašanje, na to kako se osećate dok obavljate svoje svakodnevne zadatke?

Sigurno postoje mnoge osobe sa kojima vam je važno kakav odnos imate.



Kada sam ja odgovarala na ova pitanja, zapravo sam uvek govorila o osobama koje doživljavam kao drage, sa kojima inače imam bliske, kvalitetne, zdrave odnose koje želim da održim i sačuvam. Uvek sam percipirala da su značajne osobe one koje su mi donosile uvek dobro u životu, kojima sam zahvalna, koje poštujem, koje volim. 

A onda sam, na jednoj edukaciji koja je bila jako važna za mene čula definiciju:

Značajne osobe u našem životu su one osobe koje u nama izazivaju značajne emocionalne reakcije - bile te reakcije pozitivne ili negativne.

Tada sam shvatila da u meni izuzetno jake emocionalne reakcije bude osobe za koje imam običaj da kažem da su mi nebitne. Kada sam čula ovu rečenicu, shvatila sam da time što takve odnose ignorišem, predstavljam kao nebitne, samo produbljujem svoju frustraciju, stvaram još veću tenziju i sebi štetim.

Dakle, razmislite o tome ko su osobe koje u vama izazivaju značajne emocionalne reakcije? Ko izazove uvek euforiju, sreću? Ko u vama probudi snažno osećanje nezadovoljstva? Ko vas uvek istera iz takta? Na kog "pucate"? Čije prisustvo vas uznemirava? Ko čini da se osećate tužno, neraspoloženo, nemoćno, besno? Čije vas reči povređuju? Čije reči vam daju krila da poletite?

Da vam dočaram, jednom je klijentkinja sa kojom sam radila coaching govorila kako ima šeficu koja je stalno vređa. Kad bi pomenula tu osobu, jako bi se uznemirila. Često bi se rasplakala kad bi govorila o tome na koji se način njena nadređena odnosi prema njoj i kako je povređuje. A na sve to bi onda rekla:"Ali znam da ne treba tako da reagujem jer ona meni nije niko bitan, to je samo šefica. Nije mi prijateljica ili član porodice, u suštini ne razumem kako da više ne proživljavam tako stresno njene izjave i njeno ponašanje."



Bitno je da razumete koliko značajno je ta šefica uticala na svakodnevno funkcionisanje ove žene. U tom trenutku u njenom životu, ta osoba je bila za nju zapravo jako značajna - uticala je na njeno raspoloženje, prouktivnost pa i na zdravstveno stanje. A moja klijentkinja je smatrala da na tom odnosu ne može i ne treba da radi,jer je nebitan.

I verujem da postoje u vašem životu osobe koje samo želite da izbegnete, izbacite iz života jer verujete da ništa ne možete da uradite. Istina je da na neke ljude ne možemo da utičemo, do nekih ne možemo da dopremo. Ali je ključ u tome da ste vi ti koji sami sa sobom, u svojim glavama moraju da urede takve toksične odnose. 

Rad na odnosu sa nekim osobama može napredovati i bez tih osoba. 

Postoje ljudi koji mrze svoje roditelje i to ih proganja - a njihovi su roditelji pod zemljom godinama unazad. Ali unutar svog bića,u svojoj glavi, u svojoj duši takvi ljudi nisu završili odnos sa svojim roditeljima.

Da li razumete? Odgovorni smo za svoje odnose, odgvorni smo za svoje emocije, za svoje misli. Kada u sebi posložimo svoje granice, svoje emocije i sve ono što utiče na našu percepciju drugih ljudi a time i određuje njihov odnos prema nama, shvatamo da se najznačajnija osoba u životu svakog od nas zove isto - zove se JA. Vi ste jedina osoba u svom životu kojom možete upravljati. I svi odnosi u vašem životu zavise od vas.

  Promislite ko su osobe koje snažno utiču na vaša osećanja i rešite odnos sa tim osobama - direktno pogledom oči u oči,bilo da gledate o;i yna;ajne osobe u vašem životu ili oči najznačajnije osobe u vašem životu čije ćete oči naći u ogledalu.

Za vaše lakše sutra,

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?