Greška zvana: Ne-znam -zbog -čega,-tako -se -radi....

Nedavno sam čula jednu priču pod čijim sam utiskom već nekoliko nedelja. Shvatila sam koliko sam nerava i vremena izgubila baš zbog toga što sam se držala uverenja da postoji samo jedan ispravan način da nešto postignem. 

Baš o tome govori pričica. Ide ovako:


Jedna prosečna američka porodica se po tradiciji okupljala svake godine na Dan zahvalnosti kako bi uživali u ručku koji je spremala mlada domaćica. 
Jedne godine, devojčica , ćerka te mlade domaćice upitala je mamu: "Zbog čega svi ljudi za Dan zahvalnosti peku celu ćurku a mi uvek pečemo polovinu?"
Mama je odgovorila:" Ne znam. Tako je radila moja mama odnosno tvoja baka pa sam i ja tako naučila." Onda se mlada domaćica okrenula ka svojoj majci i pitala:"Mama,stvarno čudno,nikad te nisam pitala...zašto si ti pekla polovinu ćurke kad je u drugim porodicama obično poslužena cela ćurka ?"
Baka je odgovorila: "Pa nemam pojma.Tako je radila tvoja baka pa sam mislila da tako treba i ceo život sam pekla polovinu...ajde baš da je pitamo."

Pozvali su najstariju domaćicu u porodici i pitali je:"Hej,bako, upravo smo shvatile da se u našoj porodici uvek peče polovina ćurke a ne cela za Dan zahvalnosti.Tako si radila ti, ja sam naučila od tebe,moja ćerka peče polovinu...zbog čega si ti to radila pa tako treba?"

Starica je odgovria:" Oh, mila, bila mi je mala rerna."


Slika:www.merriam-webster.com

Koju vi istinu ili ponašanje prihvatate kao pravu,istinitu,pravilnu,jedinu moguću opciju a da nikad niste doveli u pitanje zbog čega je to tako?

Ja sam bila ubeđena da ono što volim i želim da radim mogu da radim samo ako završim određeni fakultet. Takođe sam bila ubeđena da se trbušnjaci mogu napraviti samo ako radim one klasične trbušnjake kojima sam jednom povredila leđa pa sam ubrzo pronašla i drugi način ... takođe sam bila uverena da se tulumbe moraju pržiti pa lepo stojiš nad šporetom tri sata i dobiješ tulumbe pune masti a onda sam shvatila da postoji recept po kome se one peku,tako da se ne raspadnem pored šoreta dok ih ispržim i na kraju imam volje da se zasladim istim.

Kada se čvrsto držimo za nešto, a vidimo da ne dobijamo rezultat koji bismo želeli ili gubimo previše novca,vremena, zdravlja,nerava,snage a rezultat je isti možda je vreme da se zapitamo: mora li to tako?

Preispitajte u šta ste uvereni da "mora tako" ili "treba tako" a da pojma nemate zašto... sigurno može i drugačije, a drugačije je obično brže,lakše, efikasnije i lepše samo smo rasli tako da prihvatamo nešto što se servira bez pogovora. 

Nadam se da će vam pričica pomoći da osvestite čega se držite "kao pijan plota" 😃

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?