Kako da se pokrenete u životu ...

Da li imate ponekad osećaj da se ne krećete napred, da cupkate u mestu već duže vreme i da se ništa konkretno ne dešava u vašem životu ili se možda ne dešava ništa što vas čini poletnim i srećnim?

Ako se u ovom trenutku osećate zaglavljeno ili poznajete nekog u vašem okruženju ko se prema svom životu odnosi kao prema reklami za deterdžent (promeni kanal (priču) čim se razgovara o važnim promenama) , ovaj tekst bi mogao da vam bude od koristi.

Imala sam nekoliko situacija u svojoj coaching praksi u kojima su ljudi dolazili želeći da se nešto desi. 

Izvor:Ananas Magazin

Kada bih pitala na šta pomisle kada kažu "nešto da se desi"  odgovarali bi često ovim rečima:
"Pa nešto,bilo šta. Svi nekako napreduju, a kod mene se ništa ne dešava. Nekako sam pasivan/pasivna pa mi je potrebno da napravim neki korak, neku akciju a ne znam kako..."

Zatim bi nabrajali uspehe i novine u životima svojih najbližih, govorili bi mi o tome kako svi završavaju fakultete, neki doktorate, kako njihovi prijatelji otvaraju firme, napreduju na poslu, žene se i udaju , putuju.... i onda završe rečima  :"A ja...ništa."

U ovakvoj situaciji prvi korak je pitanje: šta ja zapravo želim? Ili, ukoliko želite nekome da pomognete da se pokrene, budite slobodni da pitate: šta ti zapravo želiš?

Pitanje zvuči banalno jer su odgovori na njega prilično široki i opšti poput: želim da budem srećan, želim mir, želim da me neko voli i da ja nekog volim. Međutim, neophodno je postaviti ga jer je to prvi korak u kreiranju vizije.

Postoje veoma specifična,jako korisna pitanja kojima na coaching-u uspem da iz ovakvih opštih odgovora pomognem klijentu da spozna šta je to tačno njemu potrebno da bi postigao to što prvobitno naziva srećom ili mirom.

Kada se ne krećemo, ne preduzimamo neke konkretne korake, to je najčešće zato što nismo kreirali jasnu viziju vezano za to gde smo se uputili.
 Kada biste pozvali taksi i rekli samo : "Vozi, ne znam gde želim da stignem",  taksista ili ne bi krenuo uopšte ili bi vas odvezao negde gde ne želite jer ni sami niste imali pojma gde biste...

Tako je i u životu. Moramo tačno da znamo gde smo se uputili. U tome pomažu prava pitanja na pravom mestu kao i odgovarajuće coaching tehnike koje vas mogu voditi korak po korak, od pronalaska vizije,preko definisanja cilja i uz put preko prevazilaženja svih prepreka koje se mogu pojaviti.
I da znate, ako nemate predstavu o tome gde biste želeli da budete za 5 ili 10 godina, niste usamljeni,.Većina ljudi zapravo nema odgovor na to pitanje jer nismo često u prilici da se razmišljanju o tome posvetimo onako temeljno kako bi trebalo...

Izvor:Art America

Jako sam srećna što danas vidim neke ljude baš na onom mestu na koje su se davno upitili a  koji su razgovarali sa mnom kada su imali samo ideju o onome što bi želeli. Radili smo na preciziranju tih želja i eto, danas je dan kada je jedna od tih osoba ostvarila svoj cilj koji je pre dve godine bio samo želja,ideja. I ja koristim ovaj dan i ovaj tekst da to proslavim zajedno sa njom.

Želim vam da pronađete svoje odredište i zakoračite ka njemu,

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?