Kako da se više ne "razvlačite"

Kako biti produktivniji, kako što bolje iskoristiti vreme i uraditi tokom dana najvažnije zadatke uvek je aktuelna tema. 

Tehniku koju u ovom tekstu delim sa vama je nešto što koristim kada samu sebe želim malo da poguram i ubrzam se u onim periodima kad primetim da sam se ulenjila. 

Veoma često se danas koristi fraza upravljanje vremenom. Kod mene je ta fraza stvarala neki otpor jer sam to upravljanje doživljavala nemogućim znajući da je vreme nešto mnogo veliko,bitno, nešto što stalno fali jer stalno izmiče, brzo prolazi i bojala sam se da će doći trenutak kada je svo moje vreme za ono što mi je bilo najvažnije u životu jednog dana  isteći. Imala sam utisak da je vreme nešto veliko čime ja mala i smotana nisam u stanju da upravljam. 

Tada sam shvatila da ja nisam osoba koja upravlja vremenom već sam osoba kojoj je neophodno da nauči da vreme iskoristi.

Tehnika koja mi je pomogla u trenucima kad sam se "razvlačila" je Parkinsonov zakon


Slika:Stock Photo

Možda su vam poznate situacije kad znate da imate ceo dan da nešto uradite i kada konačno rešite da počnete opet se desi da ste usporeni ili se rasplinite, raširi se posao i onda legnete umorni a nezadovoljni jer zadatak nije završen.

 Ili možda znate za situaciju kada odlučite da usisate jednu sobu pa nastavite da usisavate čitav stan a onda se setite da biste mogli malo i da brisnete kupatilo i da sredite orman i nekako tako prođe dan. 

Ako ste student, možda vam se desilo da počnete da učite jedno pitanje ili neku oblast i onda vam se otvore čitava polja neznanja pa počnete toliko da širite gradivo da umesto nekoliko sati čak nekoliko dana posvetite toj materiji.

E, tu je mesto za primenu Parkinsonovog zakona koji kaže da što više vremena imamo na raspolaganju za neku aktivnost ili što više vremena isplaniramo za nešto što želimo da uradimo, ta aktivnost će se nekako razvući, proširiti, razliti da je na kraju ili nećemo završiti (jer to postaje nemoguće) ili nećemo imati osećaj da smo nešto uradili u potpunosti.
Ako nekoj aktivnosti date više od neophodnog opsega vremena za izvršenje, ona će se stalno uvećavati kako bi se ispunilo to vreme. Dakle, kao da svesno smanjujete svoju produktivnost kada ustupite  previše vremena nekoj obavezi. 

Praktična primena Parkinsonovog zakona podrazumeva da odredite prioritet,odnosno ono što je najvažnije da uradite i da za to odredite kratak rok u kome ćete rad završiti.

Do sada ste verovatno ovaj zakon primenjivali ali možda  niste znali da ga je neko verbalizovao .
Sigurno ste imali situaciju kada ste nešto morali da završite u nekom kratkom roku kako biste izbegli neke loše posledice. 
Na primer, ukoliko ste imali zadatak da napišete seminarski rad i dali sebi vremena do kraja meseca ili semestra da ga napišete, verovatno ste tu i tamo ponekad malo istraživali po netu,tražili literaturu kad slučajno dođete ranije na fakultet i na kraju ste imali taj seminarski nad glavom nekoliko meseci.A onda,noć pre datuma kad je definisan rok za predavanje rada,shvatili ste da ako ga ne završite možete da izgubite uslov za izlazak na ispit ili čak padnete taj ispit pa onda date gas i napišete rad za jednu noć ili nekoliko sati. Time ste zapravo koristili nauk koji je proizašao iz Parkinsonovog zakona.

Nadam se da će vam ovaj tekst biti od koristi,

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?