Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?

Kada odete u neki kafić, da li imate običaj da prvo prokomentarišete ono što vam se ne svidja, na primer, neljubaznost konobara ili neudobnu stolicu, ili najpre konstatujete šta vam se sve dopada u tom trenutku, možda neki detalj kao što je slika na zidu,lepo kreirana karta pića ili nešto drugo što vam prija u tom trenutku?

Izbegavam da etiketiram ljude, ali znanje o tome da svako od nas može svesno da izabere u svom danu i svom životu šta je ono na šta će se fokusirati mi je pomoglo da prihvatim ljude kojima je fokus na suprotnoj strani od mog ali i da istovremeno vežbam svoj fokus.

Ovo je podela koju je izneo duhovnik Pajsije čija je namera bila da osvesti ljude pa sam je ja rado prihvatila baš zbog toga što me osvestila i pomogla mi da se lakše krećem kroz svakodnevicu.

Slika:radioberane.me


Naime, mi u svakom trenutku,svakog jutra, svakog dana biramo da se ponašamo ili kao muva ili kao pčela.

Muva traži ono čime se hrani, isto kao i pčela. One lete,traže i kad nađu ono što su tražile, usmere se direktno na to i tu se zadržavaju. Pčela će leteti sa namerom da pronađe cvetić koji je prelep i divno miriše i hraniće se i prozvešće med. Muva će leteti sa namerom da pronađe nešto što ima očajan miris i naći će to što traži.

Muva će preleteti čitavo polje prekrasnih cvetova i negde između njih pronaći će i najmanji primerak one nama nemile materije.

Pčela će preleteti najprljaviju deponiju i čim opazi i najmanji cvetić negde u blizini, usmeriće se na njega. 

Muva i pčela se zateknu  često na istom mestu, ali traže i nađu apsolutno drugačije stvari. Jedna traži prijatan miris nečeg slatkog i čistog,dok druga traži smrad i nečistoću.

I mi ljudi smo ili pčela ili muva, nema trećeg.
Evo primera:
Neko će na predivnom venčanju komentarisati osmeh zaljubljenog para, predivnu dekoraciju, prijatnu muziku dok će neko drugi, na istoj toj svečanosti u tom trenutku komentarisati kako je čašica u kojoj je poslužen aperitiv premala ili prevelika. Ljudi pčele će u najmračnijem delu svog puta pronaći tračak svetlosti u plamenu sveće moleći za boljitak. Ljudi muve će u zenitu svog uspeha pronaći u cipeli kamenčić koji ih žulja.

Dobra vest je da sami biramo hoćemo li se ponašati kao pčele ili kao muve. Osmotrite malo sebe i ako primetite da ste odabrali da budete muva, zapitajte se da li ćete lepši život proživeti ako nastavite da tražite nečistoću ili će ipak biti lepše kada potražite nešto čisto i mirisno u svetu koji vas okružuje.

Mene je izluđivala jedna muva u mom životu. Stalno mi je na licu tražila bubuljicu, a kada bih se doterala za neku žurku, lepo obukla, našminkala i obula svoje omiljene baletanke koje su mi udobne i mogu da igram u njima celu noć, ona bi me pogledala od glave do pete i prokomentarisala kako mi je obuća ravna. Kada bih preuredila kuću, komentarisala bi kako je jedan prag suviše visok dok su ljudi pčele najčešće komentarisali kako mi je kuća kao iz časopisa. 

Shvatila sam... ona je jednostavno odabrala da bude muva. Ali shvatila sam i nešto još važnije,a to je da ja, ako sam zaista odabrala da budem pčela, neću više uzimati k srcu svaku njenu reč već ću pronaći ono što mi se dopada kod te osobe i ostalo ću ignorisati poput pčele koja odbija da se zadrži tamo gde ne oseća slast. 

Nadam se da će vam ovo služiti , 

Ašik Žena

Коментари

  1. Sjajan tekst. Mislim da smo svi znali da budemo i pčele i muve, u zavisnosti od trenutka i situacije u kojima se nalazimo. Nije strašno ni griješiti i imati negativan obrazac ponašanja, ali treba to primijetiti kod sebe i promijeniti, prije svega zbog sebe. Kakve su nam misli, takav nam je život. Čvrsto vjerujem u to. Sve je u glavi i sve je do našeg pogleda i perspektive. Veoma poučan tekst, sa metaforom, kojom si odlično objasnila suštinu ove priče.💕❤️

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom