Početak promene

Razmišljam ovih dana o tome kada i kako se moj život promenio na bolje. Prisetila sam se onih dana kada sam htela da promenim nešto a sve oko mene je bilo u nekom raspadu,apsolutno ništa što se dešavalo me nije činilo srećnom. naprotiv, sve se raspadalo.

Uvek sam verovala da smo mi sami uzrok svega što nam se dešava. Sećam se da sam još u petom razredu osnovne škole napisala sastav iz srpskog jezika u kome objašnjavam da sudbina ne postoji već da je sami kreiramo kako u trenucima kad je proklinjemo,tako i u najsrećnijim okolnostima.

 Kada prihvatite odgovornost i shvatite da ste vi uzrok i posledica, spremni ste za promenu.

Znala sam da sve što sam sama u svoj život unela , mogu sama i da izbacim i da sve što želim da dodam svom životu, mogu sama da obezbedim. Zaista je tako, svaka misao,svaka emocija, svaka osoba, događaj, bolest... sve to sami unosimo u sebe i svoj život. Ali dobra vest je ta da onda imamo mogućnost da to što smo uneli u svoj život a ne sviđa nam se,možemo da izbacimo kad osvestimo da nam ne koristi. 

Shvatila sam da ne znam kako mogu da promenim sve ono što vidim spolja - posao koji ne volim, grad koji ne volim, ljude koje ne volim ali da sigurno postoji način da menjam to kako se osećam. I to je bio prvi korak u promeni mog života. Znala sam da mi je brige , suza, nemira, bola preko glave i da ja samo želim da se osećam dobro šta god da se dešava.

Slika:Pinterest

Prva knjiga iz oblasti ličnog razvoja koja mi je došla u ruke bila je "Kako izlečiti svoj život" Lujze Hej. Interesantno je da se uopšte ne sećam gde sam je kupila, kada , kako sam došla do nje. Mislim da tada u našem malom gradu čak nije ni postojala knjižara. 

Otkrila sam da ako želim da promenim život moram da promenim način na koji se obraćam sebi , moram da promenim način na koji razmišljam o svemu što me okružuje. I otkrila sam da se to vežba, baš kao što se rade vežbe za telo - nove misli se ponavljaju u nekoliko serija,nekoliko puta, sve dok se ne ustale. 

Tako sam otlrila afirmacije. Nije mi bilo važno da znam kako će se stvari menjati, samo mi je bilo bitno da se osećam bolje. 

Pošto sam shvatila da prvo moram čvrsto da verujem da moje misli imaju moć da kreiraju moju stvarnost, odlučila sam da krenem od toga da učvrstim to uverenje.

Osmislila sam nekoliko afirmacija koje sam ujutru govorila ispred ogledala, zatim na putu do posla, na poslu sam ih ponavljala u sebi kad god bi se desio neki problem, uveče pre spavanja sam ih takođe nizala u glavi, napisala sam ih na papiriću i čuvala u novčaniku kao amajliju... spisak tih pozitivnih rečenica koje su kreirale moj dan i koje su promenile moj život počinjao je uvek istim rečenicama:

Moje misli stvaraju moje sutra. Svaka moja misao danas, kreira moju budućnost i ja biram da mislim pozitivno... 

i onda bih ređala afirmacije koje sam s vremena na vreme menjala, u zavisnosti od toga šta mi je bilo potrebno da kreiram. U početku, kada mi je bilo potrebno da se osetim bolje, govorila bih: ja sam centar radosti i dobre volje za sve koji me okružuju... i to sam i postala. Ljudi su komentarisali kako čim uđem u prostor u kome sam radila, osete pozitivnu energiju. Ja sam je svesno tu donosila. Iako mi se nisu sviđali ljudi s kojima sam radila, a ni posao, postajalo je sve bolje i moje okruženje se kroz nekoliko meseci bitno promenilo.

Dakle, ovo su bili moji prvi koraci:
-znala sam da sam ja uzrok svemu u svom životu
- odlučila sam da učinim sve što je u mojoj moći da se osećam bolje
-gledala sam na dnevnom nivou dokumentarac You can heal yor life i čitala istoimenu knjigu u krug nekoliko puta
-učvrstila uverenje da moje današnje misli kreiraju moje sutra
-svakodnevno menjala svoj unutrašnji dijalog praktikujući afirmacije

I sve se promenilo,jer sam se ja promenila. Nisam sebe osuđivala, bila sam sebi podrška,drugarica, psihoterapeut.Dala sam sebi pravo,dozvolu i moć da budem srećna s tim što sam u  tom trenutku imala.

Za vas imam samo jedno pitanje danas: kada će vam dosaditi da budete nesrećni ili nezadovoljni?

Tada, kad vam bude prevršilo preko glave sve to što osećate a ne prija vam, tada ćete se otvoriti za svaki metod za promenu. I tada ćete koristiti te metode i tada će se život promeniti.

Za vaše najveće dobro,

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?