15 pitanja od neuspeha do uspeha

Ako svakog dana analiziramo put uspeha, a neuspeh doživljavamo kao njegov sastavni deo, onda bi bilo logično analizirati i neuspeh.

U trenutku kad dođe do neželjenog ishoda, mi imamo neku okvirnu sliku zbog čega se situacija nije završila onako kako smo priželjkivali. Ali sve što nas mozak ne obradi na dubljem nivou, brzo se zaboravi. Ako zaboravimo ono što smo trebali da naučimo iz neuspeha , velike su šanse da ćemo ponoviti grešku. 


Slika:CSO

Da se to ne bi dogodilo i da bi taj neuspeh stvarno bio korak bliže uspehu, predlažem vam da tom rezultatu koji ste dobili i koji vam se uopšte ne sviđa pristupite analitično. Uzmite svoju beležnicu i odgovorite na sledeća pitanja:

Šta je trebalo da uradim drugačije ?

Da li je trebalo drugačije da postavim prioritete?

Na koji način sam koristio vreme? Na koji način sam mogao bolje da iskoristim vreme (da li sam dao sebi previše vremena pa sam upao u zamku Parkinsonovog zakona? Da li je trebalo da počnem ranije? Koji deo dana sam mogao bolje da iskoristim? Kom delu zadatka sam posvetio previše a kome premalo vremena?)

Da li sam mogao da iskoristim bolje (neku priliku,neki trenutak,situaciju...)?

Koje svoje osobine,veštine,talente nisam dovoljno iskoristio u ovoj konkretnoj situaciji?

Da li sam mogao da delegiram određeni deo posla nekome?Koliko i na koji način bi mi to olakšalo put do cilja?

Šta treba da prestanem da radim da bih sledeći put uspeo?
Šta treba što pre da počnem da radim da bih sledeći put uspeo?

Šta treba da radim više a šta manje?

Šta treba da prestanem da mislim da bih lakše i brže došao do željenog rezultata?

Na koji način treba da razmišljam da bih ostvario cilj? Kako razmišljaju oni koji su u tome uspeli? Koga mogu da pitam za savet od onih koji su uspeli u tome što ja želim?

Šta je njvažnije što moram da uradim svakog dana da bi me to dovelo do cilja?

Šta ću sada odmah uraditi da bih postigao to što želim čim se ukaže naredna prilika?

Šta mi je još potrebno da bih ostvario ovaj cilj? (Više mira, sredstava , podrške...) Kako to sebi mogu da obezbedim?

Šta je najvažnije što sam naučio iz ovakvog ishoda?

I kada sve zabeležite, označite olovkom u boji ono što vam je najvažnije da zapamtite i uradite kako biste sledeći put bili uspešniji, a zatim napravite bolji plan i odredite akciju koju ćete sprovesti za najviše 24 sata od trenutka kada sve zabeležite. 

Radujem se vašem uspehu,

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?