Da li je coaching isto što i motivacioni govor u dvoje?

Sećam se da nam je na Coaching Akademiji jedan od trenera preneo svoje iskustvo koje se i u mojoj praksi potvrdilo. 

Kaže on: 

Dolazi klijentkinja i ja je pitam šta ona očekuje od coaching-a a ona odgovara: Pa da mi sedimo ovako i da me ti motivišeš. 

Zvuči zanimljivo😊 

Ali coaching je zanimljiviji i korisniji od toga😊

Vrlo brzo sam i sama shvatila da neki klijenti očekuju da će svaka sesija izgledati kao mali motivacioni govor u dvoje.

Ali zapravo, na coaching-u dobijate nešto mnogo korisnije i značajnije ukoliko zaista želite da radite na svom životu i svojoj sreći. Motivacija dođe kao poklončić koji dobijete na kraju jer je ona posledica coaching susreta, iako je mnogi ljudi koriste kao povod za rad sa coach-em.

Na prvoj sesiji klijenti često kažu da žele da rade sa mnom jer žele da se pokrenu. Međutim, kada bi motivacioni govor mogao da reši baš sve aspekte vaše (ne)motivisanosti onda ne biste dolazili kod coach-a , bilo bi dovoljno da odgledate neki motivacioni video,zar ne?

Ali ono što je fantastično je da ćete zahvaljujući radu sa coach-em u sebi uspete da pronađete deo koji vas podržava da učinite to što želite. Coach će vam pomoći da stvorite jasnu siku toga šta želite i da u službu svog cilja stavite svoje unutrašnje pokretače.

Često mi klijenti kažu nakon sesije da jedva čekaju taj dan u nedelji kad treba da radimo jer se posle toga oećaju kao da sve mogu da postignu. I vi zaista možete sve da postignete, ja u to duboko,duboko verujem inače se nikad  ne bih bavila coahing-om. Ali to ne znači da sesija izgleda tako što klijent sedne preko puta mene a ja govorim sat i po vremena. Coaching je dijalog u kome prednost ima klijent. 



U svom parčetu tog dijaloga coach vam postavlja pitanja koja vam pomažu da dođete do odgovora za kojim tragate,rešenjem koje vam odgovara, da pronađete svoje kočnice i svoje gorivo,.Ponekad je neophodno da od coach-a dobijite neko objašnjenje  koje će vam olakšati neki uvid . Ponekad će coach izgovoriti rečenicu koja će vas "opasuljiti" ili koja će vam promeniti pogled na stvari, ali je suština coaching susreta da su 1+1=11 a to znači da sa svojim coachem činite tim koji na kraju stvori nešto veće od onog zbog čega ste zapravo došli. Ako uz podršku svog coach-a stvorite sebi novi,srećniji život , zar to nije trajnije,veće i značajnije  od kratkotrajne euforije koje nudi motivacioni govor od sat vremena?

Nadam se da vam je sada coaching malo bliži,

Ašik Žena

Coaching sa mnom možete zakazati putem mail-a asik.zena@gmail.com
Naš prvi susret je naravno besplatan i kako on izgleda možete pročitati u tekstu Kako izgleda vaš prvi susret sa profesionalnim coach-em?
Coaching susret možemo organizovati uživo ili preko Skype-a

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?