Baš smo tebe čekali! (Zašto moja baba nije pila Koka-kolu?)

Ako imate jaku želju da započnete neki posao, da monetizujete neki svoj hobi ili talenat, ali se bojite da je nemoguće da u tome uspete jer mislite da sredina u kojoj ste nije spremna za to što vi imate da ponudite, ovo je tekst namenjen upravo vama.

Nije važno da li ste u malom gradu u kome ljudi nemaju znanja o vrsti usluga koju želite da pružite ili pod malo sredinom podrazumevate deo grada u kome živite ili možda mislite na svoju državu, na našu državu za čije se ljude često kaže da su zatvoreni za nove stvari, evo šta je potrebno da znate.

PONUDA KREIRA TRŽIŠTE I NJEGOVE POTREBE
prof.Kitanović

To je jedina rečenica koju sam uspela da zapamtim tokom svoj jednosemestralnog "izleta" na Ekonomskom fakultetu. Nisam nikada položila ni jedan ispit na ekonomiji ali mi je ova rečenica, jednog jako harizmatičnog profesora, ostala urezana u pamćenje.

Govorio je ovako profesor Kitanović:

"Zašto moja baba nije pila Koka-kolu? Zašto nikada nije tražila da je kupi? Zašto nikad nije rekla ono što danas vi često kažete pije mi se Koka-kola? Zato što Koka-kola nije kod nas postojala kada je moja baba bila mlada.Ona je imala potrebu da utoli žeđ, da popije sok, ali nije imala potrebu da pije baš Koka-kolu jer nije znala da postoji,nije toga bilo u ponudi. Danas postoji potreba da se pije baš Koka-kola jer nam je ponuda uslovila potrebu za njom i kreirano je tržište na kom se ona plasira."


Dakle, šta god želite da ponudite ovom svetu, u svom gradu, u selu, varošici, državi, svom kontiinentu ili čitavom svetu a bojite se da to nikom ne treba jer niko zapravo ne zna šta je to, možda je vreme da ponudite ono što imate i videćete kako će se javljati ljudi kojima je baš to potrebno!

Ako vam je tema zanimljiva, biće vam od koristi i ova pričica: Dve kompanije su poslale svoje stručnjake u jednu jako siromašnu afričku zemlju da istraže tržište.Kompanije su se bavile prodajom obuće. Njihovi strućnjaci za ispitivanje tržišta su se vratili svojim nadređenima nakon izvesnog vremena ali sa potpuno drugačijim zaključcima. 

Jedan je svom šefu rekao: "Tamo je ogromna nemaština, Ljudi hodaju bosi.Nemaju oni para za obuću. Nema šanse da tamo bilo šta prodamo, najbolje je da ne pokušavamo tamo da plasiramo našu obuću..."

Drugi je otišao svome direktoru i rekao:" Neverovatno ali tamo su svi bosi, svima treba naša obuća. To je odlično mesto za plasiranje naše obuće,prodavaćemo fantastično, nemamo čak ni konkurenciju!"

Dva potpuno različita pogleda na istu priliku rezultiraćee potpuno drugačijim odlukama i postignućima.

Znam da ćete mnogo češće čuti "Šta umišljaš, baš su tebe čekali, da to nekom treba već bi se neko setio da to uradi" umesto "Konačno da se neko setio, super ti je ideja,samo napred!" , ali za početak je važno da vi sami verujete u vrednost onoga što želite da pružite i da svoju ponudu kreirate s namerom da vrednost koju kreirate bude korisna ljudima. Kada ste sigurni da to što radite vredi, krug onih koji takođe prepoznaju vrednost vaše usluge će se širiti.

Da, baš vas svet čeka!

Ašik Žena



Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?