Šta upravlja našim životom?

Ako bih morala da vam prenesem samo jednu lekciju koju sam naučila o životu, bila bi to upravo ova.

Ovih dana sam posvećena razmišljanju o tome šta je meni važno u životu, šta je to u mom životu samo moje, što ne dam, bez čega  mene nema ... 

Kada sebi postavljamo pitanja ovog tipa mi zapravo razmišljamo o našim životnim vrednostima, koje zajedno sa našim dubokim uverenjima čine upravljački sistem našeg života. U ovom tekstu, zadržaću se na vrednostima.

Vrednosti doslovno određuju naš život. One upravljaju našim odlukama. U zavisnosti od toga koje su naše najviše vrednosti mi upravjamo svojim finansijama, biramo na šta novac vredi dati a šta je to što nam ne treba ili je preskupo... Mi istražujemo oblasti u kojima pronalazimo svoje vrednosti, izučavamo ono što smatramo važnim. Ono o čemu najviše razmišljamo su upravo naše vrednosti. U našim snovima, onome o čemu najčeće maštamo, skrivene su naše vrednosti. One nas motivišu i inspirišu.  


Ono što je najvažnije da razumemo je da naši ciljevi moraju biti usklađeni s našim vrednostima, inače ispunjenog života nema ni kada se cilj ostvari.

Slika:Pinterest

Kada ostvarujemo ciljeve koji su usklađeni s našim najvišim vrednostima, mi putujemo u blagostanje, ispunjenost, zdravlje. Kada ostvarimo cilj koji ne ispunjava naše najuzvišenije vrednosti na nivou na koji nam je potreban, odlazimo korak po korak u bolest i nemaštinu na različitim nivoima.

Evo primera:

Pretpostavimo da imate cilj da dođete do određene pozicije u firmi. Svesni ste da će vam to doneti ugled, status, benefite, veće prihode ... meeđutim, ako je vaša primarna vrednost mir, a navedena pozicija vam donosi mnogo stresa, tenzije, teških odluka sa kojima niste navikli da se suočavate, nadređene koji vrše na vas ogromna pritisak...šta će se desiti? Verovatno će se celokupna situacija odraziti na vaše raspoloženje, što će sigurno osetiti ljudi sa kojima živite a onda će to ostaviti posledice na vaše zdravlje...svi oni benefiti o kojima ste razmišljali želeći da dostignete cilj i dobijete to mesto u firmi više neće biti važni, jer je vaša najveća vrednost, mir, narušena. Cilj nije bio usaglašen sa onim što vam je najvažnije. To se događa često, jer vrednosti uglavnom deluju na nesvesnom nivou.

Kada osvestimo svoje vrednosti, postajemo gospodari svog života.

Kako osvestiti vrednosti? Kako da znamo koje su naše najveće vrednosti?
Na coaching- u možete dobiti set alata kojima detaljno istražujemo vrednosti. Ali evo kako možete sami da se posvetite istraživanju svojih vrednosti. 

1.Najčešće otkrivamo svoje vrednosti pitanjima šta je za mene važno i zašto mi je to važno

2.Možete pronaći na internetu spisak vrednosti i sa tog spiska pronaći 10 stvari koje smatrate svojim, sa kojima se povezujete, To je ono bez čega znate da vam nema života. 

Još jedna mala napomena: kada istražujete svoje vrednosti imajte na umu da se to ne odnosi na  vašu  decu, posao, kuću. Na takvim popisima nalaze se kategorije poput: ljubav, vernost, kreativnost, sloboda, mir, harmonija, odgovornost, aktivnost  ...

3.Obavezno postavite sledeća pitanja:
-Šta za mene znači vrednost x (npr. samoispunjenje) ?

-U kom kontekstu mi je ta vrednost najvažnija? (Da li je najbitnija u kontekstu posla, partnerskog odnosa...)?

.Po čemu prepoznajem da je ta vrednost zadovoljena u mom životu?

-Ako nije zadovoljena, šta treba da uradim da bi se to desilo? Koju akciju da preduzmem? Šta to treba da se dogodi?

Ako želite još neke alate koji će vam pomoći da otkrijete svoje najveće vrednosti kako biste u skladu s njima kreirali svoj život, posao, odnose...pišite mi putem mail-a ili Instagrama ili zakažite coaching i rado ću vam pomoći.

Za vas.

Ašik Žena


Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?