Najveći rizik u životu

Svaka priča, čak i uspešna priča sa srećnim krajem, ima svoju drugu stranu. Mi uvek nešto bespovratno damo  kao zalog za ostvarenje nekog svog cilja. Nekad je to vreme, nekad novac, znanje...ponekad se desi da dobijemo sve što smo želeli, ali onda shvatimo da smo usput propustili proslavu nekog važnog rođendana, nečije mature, neko putovanje. Ponekad, kad se osvrnemo unazad, vidimo da nekih ljudi, koji su na početku našeg puta bili sa nama, sada nisu tu...

I to je jednostavno tako. Svaki naš uspeh, neminovno će se odraziti i na ostale sfere našeg života, na naš odnos sa decom, na stanje na našem bankovnom računu, na naše zdravlje, naš raspored, prioritete, porodicu... to je prirodno. Kada smo svesni toga i prihvatimo kao neminovnost da jedna promena povlači sa sobom i neke druge, manje ili veće promene, koje se tiču nekad samo nas a  nekad i drugih ljudi, ostane nam samo da se zapitamo ovo:

Kada na dva tasa moje životne vage stavim sve ono što dobijam, i sve što bih potencijalno moglo da se promeni a što mi se možda neće baš dopasti, šta za mene ima veću važnost?

Slika:Pinterest



Kad su u pitanju želje srca, one koje dugo, možda još iz detinjstva nosimo sa sobom, najčešće shvatimo da nam to toliko znači da bismo zarad njihovog ostvarenja mogli da pristanemo na rizik, na posledice...svesni smo da postoje neka ostvarenja koja će uprkos svim mogućim posledicama, dati smisla našem životu. A smislu svi težimo. 

Jednom me je jedna žena pitala šta bih sve mogla da izgubim ako ostanem pri čvrstoj odluci da ostvarim jedan svoj san, baš onaj najveći. Pitala me je da li sam spremna da preuzmem rizik i pozvala na svest o tome da bi to moglo da utiče na način na koji će me ljudi doživljavati, da će to uticati na moj odnos sa partnerom ... razmislila sam dobro. Rekla sam joj ono što ću sada reći i vama. 

Slika:Pinterest

Najveći rizik u životu je kada rizikuješ da nikad ne pokušaš i da do kraja života ostaneš u osećanju da si možda mogao, da si propustio priliku, da je kasno, da nisi dopustio sebi čak ni pokušaj, čak ni trunku svetlosti koju bi tvoja duša mogla da iskusi samo zbog činjenice da si se usudio, pa makar i na pola odustao, pa makar i ne uspeo! 
Kad uporedim taj rizik, rizik da izneverim san devojčice u sebi koji bi živeo i u starici koja ću postati, koji bi se ugasio zajedno sa iskrom u očima te starice, pa ljudi moji dragi... kad se taj rizik uporedi sa  tim što ću možda izgubiti vreme, možda novac, možda neke odnose...opet vredi! Vredi!

Razmislite o tome. Ja ostajem pri svom uverenju da svaku dobru nameru, strast, ljubav, učenje, sve što dam vraća mi se stostruko, na ovaj ili onaj način. Kada s tim uverenjem živite, onda nemate osećaj da bilo šta rizikujete ili gubite. Uvek ste na dobitku. 

Dati sebi mogućnost za kajanje zbog toga što nisi ni pokušao, to je jedini rizik vredan straha. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?