Kako osvestiti svoja PODRŽAVAJUĆA uverenja?

Zanimljivo nam je da razmatramo svoja ograničavajuća uverenja, zar ne? Volimo da istražujemo svoje interne sabotere, da se pitamo čime to sami sebe kočimo i sputavamo. I tako nam  sve postane jasno kada nađemo te rečenice koje su nam roditelji ponavljali svakog dana tokom našeg odrastanja i koje su se transformisale u naš unutrašnji glas (kao što su nisam dovoljno dobra, ja ne znam ništa itd.) da smo u stanju godinama da lebdimo nad tom jasnoćom i iako nam je sada jasno koja nas uverenja koče, i dalje ne preduzimamo ništa da konačno promenimo to što nas žulja u životu.

Samo znanje o ograničavajućim uverenjima ne može promeniti našu realnost. Veliki je uspeh osvestiti ih, svakako, ali to nije kraj. Naprotiv, to je samo početak - razumevanje zbog čega smo tu gde jesmo.

I postoje razne tehnike za promenu ograničavajućih uverenja. Ali, to je tema za individualan rad, koučing, duboku introspekciju. Zato ti predlažem da uradiš nešto čime možeš već sada, dok čitaš ovaj tekst, da podigneš svoje samopouzdanje i proširiš sliku o sebi.

Svako od nas ima ograničavajuća uverenja. I isto tako, svako od nas ima i podržavajuća uverenja. I isto kao i sa prvim, i ova druga je potrebno istražati.

Slika:Pinterest

Ja trenutno imam pred sobom jedan važan zadatak koji treba da obavim i iskreno, već neko vreme se mučim. Sinoć sam shvatila da postoje mnogi razlozi zbog kojih ja zapravo verujem da ću uspeti. I to možeš i ti da uradiš tako što ćeš razmisliti o tome koja ti pozitivna, ohrabrujuća uverenja imaš o sebi? 

"Nemam ih" nije odgovor koji će ti biti od koristi. Zato usmeri pažnju na istraživanje svojih prethodnih iskustava i razmisli o sledećem:

1. Prvo odredi tačno koju poteškoću želiš da rešiš. Dakle, to može biti nešto što te trenutno opterećuje. Na primer, treba da napišeš projekat ili da nađeš posao.

-Razmisli zatim na sledeći način: šta ja mislim o sebi, znam da je to moja istina jer sam sebi to potvrdila već u prethodnim iskustvima, a može mi pomoći da sa više hrabrosti pristupim ovom mom problemu? 
Da ti malo pojasnim. Recimo da trenutno želiš da nađeš posao. Ok, možda je tvoje ograničavajuće uverenje da ga je teško pronaći u ovim okolnostima. Ali, i pored toga, šta ti veruješ o sebi što te može podržati u tome da nastaviš hrabro? Na primer, to mogu biti ovakva uverenja:
- Ja sam jako vredna i odgovorna i to sam pokazala na svom prethodnom poslu. Poslodavci traže ljude kao što sam ja.
- Iako sada trenutno ne vidim rešenje, znam da ću se snaći jer sam uvek nekako uspevala da se snađem kad je teško....
- Ja sam sposobna da naučim šta god je potrebno i zato ću uvek  moći da nađem sebi posao...

Ono što je važno, jeste da su to istine koje su se zaista potvrdile već u tvom iskustvu.

2.Razmisli, šta je to što veruješ o svojim talentima, sposobnostima, vrlinama, pozitivnim osobinama ? Pomoći ću ti u tome:

Dovrši rečenice pozitivnim izjavama, u koje zaista veruješ. Na primer:

Ja uvek mogu da...
Ja nisam nikad... pa neću ni sad.
Kad sam uspela... uspeću i ovo.

Daću ti primer kako bi ti ova vežba bila jasnija.

Recimo da treba da napišeš seminarski rad, ali ti je nešto mrska tema, a inače voliš da pišeš... možda je neko od tvojih podržavajućih uverenja među sledećim:

Ja volim da pišem i dobra sam u tome. Mogu da pišem dobro o bilo čemu pa i o temama koje mi na prvi pogled nisu interesantne

-Nikada nisam dobila lošu ocenu za pisane radove, pa neću ni sada....

Na koji način će ti sve ovo pomoći? 

Kada osvestiš da postoje uverenja koja su zaista tvoja, koje ti je iskustvo već potvrdilo i koja su te vodila do uspeha u nekim prethodnim situacijama, nećeš morati da tragaš za novim pozitivnim uverenjima  kojima ćeš menjati ograničavajuća. 

Potrebno je samo da usmeriš fokus na ono što već imaš i da to iskoristiš tako što ćeš stalno svoju pažnju držati na uverenjima koja ti služe. Nakon što ih budeš identifikovala uz pomoć pitanja i primera koje sam ti dala, možeš ih ispisati na papirićima i držati u novčaniku, pročitati ih pred spavanje, zalepiti ih na vratima ormana, radnom stolu ili ogledalu, staviti ih kao podsetnik na računaru ili telefonu. 

Radovaće me da čujem neku tvoju pozitivnu izjavu o sebi i zato mi slobodno piši. Najbrže ću ti odgovoriti ako mi pišeš u DM na instagramu @asikzena. Možda ćeš i ti mene inspirisati da pronađem nešto što će i meni samoj pomoći.

Do čitanja,

Ašik Žena


Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?