Lični plan za smirenje


Da li imate svoj "plan za smirenje"?

Kada kažem plan za smirenje, mislim na spisak aktivnosti koje vas dovode u stanje ravnoteže i smirenosti, otvaraju vam um, stvaraju dobar osećaj, onaj koji kaže sve je u redu, nadu da će sutra biti bolji dan i veru da je svaka naša muka samo jedna prolazna životna situacija.

Razmislite o tome koje aktivnosti uvek uspeju da rasterete vaš misaoni aparat, šta je to što ne košta ništa a umiruje vas i pomaže vam da se saberete i fokusirate u momentima kada se osećate preplavljeno, umorno od razmišljanja i rada, u trenucima kada potonete.

Osvestite šta je to što vas opušta i usredsređuje kako biste lakše mogli da prizovete u pomoć svoj plan za smirenje kada osetite da vam je potreban.

Ja sam odlučila da sa vama podelim svoju listu aktivnosti koje me uvek dovode u ravnotežu.

Ravnoteža je nešto čemu uvek težimo. Sećate se one lekcije iz fizike: ako ste u kolima koja se kreću krivinom udesno, vaše telo će početi da se naginje na suprotnu stranu - ne zato što želi da se kreće ulevo, već u pokušaju da zadrži ravnotežu i ostane uspravno.

Dr Džon Demartini je napisao fantastičnu knjigu Prelomni trenutak u kojoj vrlo detaljno, kroz praktične primere objašnjava kako sve životne situacije, poželjne i nepoželjne, zapravo služe tome da nas drže u ravnoteži. Rado vam je preporučujem kao jesenje štivo...

Slika:Pinterest

Elem, ovo je moj plan... kad god potonem, uradim nešto što me vraća sebi. Evo spiska:

1. Nastojim da razumem šta mi se dešava u tom trenutku. Trudim se da što preciznije definišem kako se osećam i zatim tražim sadržaje koji su bliski situaciji u kojoj se nalazim.

Najčešće to bude neki video o emocijama. To mi uvek pomogne da bolje razumem svoje trenutno stanje a zatim i da ga prevaziđem.

  Zapamtite, šta god da želite da promenite, morate najpre da razumete šta vam se dešava.

Ponekad čak i ne tražim konkretnu temu već uđem na YouTube i jednostavno intuitivno odaberem video jer verujem da nam uvek u iskustvo dolazi ono što nam je potrebno u tom trenutku.
Na taj način koristim trenutke u kojima se ne osećam baš najbolje za svoj razvoj, širenje znanja  i inspiraciju.

2. Kad sam već kod inspiracije, druga aktivnost sa mog plana za smirenje često je pregled Pinterest-a, i to takođe radim sa jasnom namerom.
Ne razgledam šarene sličice satima već razmislim o tome kako bih želela da se osećam i zatim pretražujem vizuelne sadržaje sa takvim opisom.

Doživite ono što vam je potrebno svojim čulima a zatim će se i vaš fokus okrenuti u pravcu željenog.

A kada osetim da mi je potrebno da aktiviram telo i od trenutka stvorim nešto opipljivo (to su momenti kad mi je jako potrebno da se udaljim od svog problema ili misli koje me more), pretražujem ideje za DIY projekte i zatim nešto kreiram. Na taj način doslovno recikliram svoje emocije u nešto što mi može biti korisno ili nešto što će mi jednostavno ulepšati prostor. Ponekad napravim nekome poklon jer mi kreiranje i davanje, odnosno darivanje,  uvek donose dobar osećaj!

3. To me dovodi do treće aktivnosti a to je kreiranje sadržaja. Ponekad je to pisanje za ovaj blog, ponekad kreiram sadržaj za instagram profil @asikzena ali ponekad jednostavno spremim neki novi kolač, napravim super ručak ili zapišem novi recept u svoju sveščicu za recepte. Šta god da uradim, znam da kreiranje, rad,  uvek aktivira moje telo a zatim i moj um okrene u nekom lepšem smeru i naravno da odgovarajuća emocija ne izostane.
Ako vam zvuči interesantno ovaj predlog, može vam biti koristan i tekst  Mi smo um,duh i telo.

4.Igram. Stavim slušalice u uši i pustim neke pesme koje inače ne slušam. Da, baš tako, pesme koje ne slušam kad je situacija "regularna" .
Često to budu jako stare pesme, smešne, lude, one iz detinjstva koje sam slušala na kasetama.
Ono što obavezno izbegavam su tužne pesme ili one vesele ali koje me vode u melanholiju.
Što luđe, to bolje po moje raspoloženje.

5.Uzmem knjigu Lujze Hej "Ja to mogu". To je knjižica sa afirmacijama raspoređenim po kategorijama, životnim segmentima, Knjigu sam kupila u jednom posebnom raspoloženju, u trenutku kad sam znala da kreće nova faza u mom životu i uvek je "konsultujem" kad se osetim loše.

Listam je i zapisujem afirmacije iz raznih oblasti sa kojima se povežem u tom trenutku.
Ne samo da se smirim, jer moj um upija rečenice od kojih se osećam dobro, već me preplavi osećanje poverenja u život i vrlo često se iznenadim jer osvestim šta je to što mi nedostaje i što mi je potrebno da bih se osećala dobro u životu.

Dok ih zapisujem, moj um ih integriše lagano, reč po reč. Dovoljno je ponekad samo 5 minuta i već se dignem na emocionalnoj skali.

6.Pišem dnevnik. Sve što je u glavi i srcu iznesem na papir.
Sortiram misli i pronađem sta je jedna stvar na koju želim da se fokusiram.  Pronađem prioritet, osvestim šta je najbitnije i čemu treba da posvetim pažnju u tom periodu, tokom nedelje koja je preda mnom ili samo tog dana.

Terapeutska svojstva pisanja dnevnika poznata su odavno a ovo je jedna od mojih omiljenih aktivnosti. Naravno , još je lepša kad dođem do zaključka šta mi je činiti i odmah načinim neki korak, makar neku najmanju akciju koja učvrsti te zaključke koje mi je dnevnik izneo.

Iskoristite nešto sa moje liste aktivnosti za smirenje i slobodno javite ako dođete do nekog uvida. Podelite sa mnom i nešto sa svoje liste.

Mir vam želim...

Ašik Žena

Коментари

Популарни постови са овог блога

Oni koji žive u tegli misle da je poklopac nebo

Izlečite detinjstvo - jednostavna i moćna tehnika za rad sa unutrašnjim detetom

Koji ste tip ljudi - muva ili pčela?